2012. január 23., hétfő

Megszokás

Nehéz kitörni a megszokásokból. Mióta chrome-ot használok, beszűkültem arra a 8 oldalra, amit mindig látogatok, plusz még 5-6-ra, amiket azokon keresztül érek el (pl. startlapról megyek tovább híreket olvasni). És ez nagyon rossz. Mikor már megnéztem mindet, csak nézek szét, hogy mit kéne még. Miközben minden fent van a neten, én beszorítom magam egy icipici csücskébe. Ez olyan, mint amikor Pesten laktam a nyáron: volt a bolt, a ház ahol laktam, meg az utcánkban 2 bolt ahol vásároltam és ennyi. Be voltam szűkülve ezek közé (plusz mínusz tömegközlekedés). Szóval most megint érzem, hogy ki kell törni.
Nyáron úgy néz ki esküvő lesz majd a családban. 3 célom van addig: pasi, ruha és jól érezzem magam a bőrömben (nem mondom, hogy fogyókúra, mert az így úgyse megy :)
Amúgy pedig erősen gondolkodok pár dolgon a sulival kapcsolatban, mert nem kicsit nem tetszik az, amerre ma a felsőoktatás játékszabályai haladnak. Szeretett Egyetememen kigyomlálták a jogász kart (0 főt támogatnak), sőt az én karomra a GTK-ra is 0 főt vehetnek fel BSc-re támogatottan. Bezzeg MSc-re 150-et is, csak tudnám, ki akar majd ide járni, ha nem itt szerezte az alapdiplomáját, mert most is van egy pár Nyíregyi fecske, aki idetévedt meg 1-2 egri, de velük együtt is csak 50-en vagyunk kb., akik most kezdtünk szeptemberben és nincs nagy tolongás.
Nem irigylem a most 12.-es diákokat, velük szúrtak ki a legjobban, mert 3 hónap alatt, aki eddig bölcsésznek vagy jogásznak készült, nem fogja átképezni magát TTK-s vagy mérnöki lelkületű emberré. Sőt, egyre több - amúgy nagyon okos - tanulótól hallom, hogy inkább kimegy külföldre, mert ugyan ott is ki kell fizetnie az adott összeget, de sokkal versenyképesebb diplomát fog szerezni, lesz egy nagyon erős nyelvtudása, könnyebben el tud majd ott helyezkedni, stbstb...


Szóval nem értem én ezt. Főleg azt nem értem (illetve, dehogynem értem én, hogy mindenki a maradék kis megélhetését félti, de) mért nem lázadt még fel senki látványosan?! Elkúrták a felsőoktatást, a nyugdíjat, az adózást, az országimázst...
Amúgy meg, bizonyos Gy.F. korábbi miniszterelnök pár napig az Avason lakik... pont most nem vagyok ott, de remélem ő is megismerkedik a csövikkel, akik a házunk előtti játszótéren szoktak gyülekezni, meg a cigókkal akik a házak között bandáznak, meg elmesélik neki, hogy drágább az MVK, mint a BKV és még meg is szüntetik a járatokat, amik minket egyetemistákat érintenének. Tudom, hogy nem tud semmit tenni, ne is tegyen, de talán ha nagyobb médiafigyelmet kapnak a város problémái, akkor talán,talán,talán valaki észbe kap.
[Hozzáteszem, mindenki olyan rohadtul büszke a Mo.-n egyedülálló campusra, meg hogy csak nekünk van így egybe az egyetemváros, erre márciustól elveszik azt a buszt, ami a vonathoz visz (a Tiszaira), ami meg a városba (meg a buszpályaudvarra), azt úgy megvariálják, hogy reggel meg délután lesz 1 busz, ami kicsit sűrűbben, utána meg lesz egy éjszakai/hétvégi, ami nagyon ritkán fog járni. És mindezt 300 Ft-os vonaljegy (buszon 400 Ft) és 3900 Ft-os diákbérlet mellett - megjegyzem, nincs külön buszra bérlet, csak kombinált vagy csak villamos... na most a villamost évente 2x ha használja egy átlag (nem a villamos útvonalán lakó) egyetemista... Szóval annyi, de annyi probléma van, hogy kisregényt tudnék írni, csak Miskolcból, nagyregényt meg csak Mo-ból...]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése